WEVDAV voor (private/public) cloud gebruik

Wij hebben een nextcloud in gebruik met veel plezier vanuit de kerk waar bestanden veilig en gemakkelijk ( vooral snel) gedeeld kunnen worden door CIE’s gecombineerd met een archief. Om daarmee verbinding te maken maar ook met vele andere public of private clouds (dropbox/stack etc) kan men vaak verbinding maken dmv een WEBDAV account.
Dit is vrij standaard en universeel protocol. Is het ook mogelijk om een kanaal op te zetten met als protocol geen FTP maar WEBDAV? dus ik vul een username/paswoord in in de beheer sectie en een gebruiker krijgt dan op basis van die rechten toegang binnen de app tot die documenten?

Is dat mogelijk?

Op dit moment is dat niet mogelijk. Ik zie wel de waarde in van koppelen met externe bestandscollecties om het zo maar even te noemen. WebDAV is een goede, maar kan mij voorstellen dat Dropbox, (S)FTP, Google Drive etc. ook wenselijk zijn.

Het koppelen met deze systemen is in de basis te doen. Ik kan mij voorstellen dat je een mapstructuur via een kanaal toont en zo kunt bladeren.

Maar hoe moet het werken als een bestand geopend moet worden (om nog niet te hebben over bewerken en verwijderen)? Stel je hebt een videobestand van 4 gig die iemand graag wil hebben. Hoe ik het voor mij zie is dat chrch dus toegang heeft tot die bestanden, maar een individuele gebruiker niet. Moet chrch dan dit bestand downloaden van bijvoorbeeld WebDAV en deze vervolgens weer beveiligd aanbieden aan een gebruiker zoals nu gebeurt met afbeeldingen en pdf’s in kanalen? Of kan dat slimmer? Wellicht in het geval van WebDAV, dat er iets bestaat zoals het meesturen van een token voor de autorisatie. Maar als dit er komt, wil ik het dus wat breder implementeren. Graag jouw advies @jkleen. :slight_smile:

ik kom er zsm op terug ben nu bezig apps te vergelijken :slight_smile: