YouTube bericht thumbnail

Bij lancering van chrch 2.0 is de weergave van youtube video’s verbeterd waardoor thumbnail en link qua vormgeving wat mooier wordt weergegeven dan alleen een link naar de website van youtube. Dit lijkt echter niet meer te werken? Bij plaatsing van een youtube link als tekst in een prikbordkanaal komt alleen de url als tekst in het bericht te staan.

als ik na plaatsen handmatig een thumbnail toevoeg en het bericht even opsla als ‘bericht’ en deze handeling herhaal en het bericht dan weer opsla als ‘prikbord bericht’ dan verschijnt de afbeelding wel. Het lijkt wel of chrch tijdens plaatsen een eerder bedachte geautomatiseerde handeling niet meer uitvoert?

Betrof het soms een nieuwe video waarvan de thumbnail nog niet klaar stond op het kanaal (dat gaat de ene keer wat sneller dan de andere)?

Weet je zeker dat dit werkte als prikbordbericht @hans? Heb je misschien een voorbeeld voor mij? Bij het testen werkt het wel in een regulier (chat) en nieuwskanaal, maar ik dacht dat het bij een prikborditem eigenlijk nooit zo heeft gewerkt. Een nieuwskanaal heeft dezelfde vormgeving, is dat wellicht wat je bedoelt?

Nu je dit zo expliciet vraagt en aangezien je weet hoe het hoort te werken, ga ik twijfelen. Destijds (chrch 2 uitrol) hebben we ook veel tests gedaan met pdf bestanden en thumbnails met bestanden waarvan ik dus onthouden heb dat beide typen kanalen gelijkwaardig aan elkaar werken. Maar niet voor youtube links dus… prima… Geen verdere actie nodig En het betreft dus geen bug…

Net nieuwe tests uitgevoerd en bij een algemeen kanaal werkt het inderdaad en bij een prikbordkanaal niet. Als oplossing heb ik een verdbinding (rss) met youtube gemaakt om video’s in algemene kanalen en in prikbord kanalen te krijgen. Die werkt, maar bij het prikbord kanaal moet ik de afbeelding er achteraf handmatig inzetten, terwijl dit bij een algemeen kanaal direct al gebeurd. Maar ik denk dat je gelijk hebt, dit heeft altijd op deze manier gewerkt.

Dank voor de terugkoppeling. Eerlijk gezegd is het verwarrend dat het niet hetzelfde werkt. Ik kan niet echt een reden verzinnen waarom het prikbord anders zou moeten werken dan een nieuwsberichtkanaal, dus neem ik mee in de volgende versie.

1 like