Zoekcriteria bij leden geeft niet alle verwachte resultaten

Wij hebben bij onze leden een aantal extra velden toegevoegd om in te vullen en waar op gezocht kan worden. Nu is dat voor gebruiker 48472 ingevuld voor het veld ‘kring’, maar als ik op de ledenpagina zoek naar ‘kring12’ krijg ik deze gebruiker niet te zien. Als ik dit lid echter rechtstreeks open zie ik dat het veld wel ingevuld is.

Wanneer ik de json responses bekijk zie ik in de volledige ledenlijst bij het veld ‘index’ ook inderdaad het kring veld niet. Bij de response van de gegevens van dit lid staat bij ‘meta_fields’ wel de waarde kring (en ik zie daar ook geen verschil met andere familieleden).

Ik weet hiervoor wel een workaround, namelijk betreffende lid aanpassen en zonder wijzigingen opslaan, maar ik zou graag willen weten waar dit door veroorzaakt wordt, zodat dit niet vaker voor gaat komen. Hebben jullie hiervoor een mogelijke verklaring?

Het

Begrijp ik goed dat de index wel wordt bijgewerkt nadat deze is opgeslagen zonder wijzigingen? Is het kringveld toegevoegd bij deze gebruiker op deze manier? Dus door het bewerken van een admin? En niet door middel van een import? Ik probeer te achterhalen waarom de index niet goed wordt bijgewerkt. Voor andere leden werkt het wel goed, toch?

Klopt

Voor zover ik weet is het kringveld pas later toegevoegd, dus niet door een import in chrch gekomen. Voor andere leden werkt het wel goed, we hadden er 3 gezien, waarvan er 2 nu weer goed staan. Reden waarom ik er 1 nog niet heb aangepast is om iets te hebben waar jullie misschien iets mee zouden kunnen (weet niet of dit vaker voor komt namelijk).

Voor andere leden gaat dit wel goed ja.

Ja dank je voor de info, dat helpt. Klopt dit?

  • een lid wordt geüpdatet met kringinfo en deze wordt goed opgeslagen maar niet verwerkt in de index;
  • bij een volgende keer opslaan van de informatie wordt deze info wel verwerkt in de index.

Dan lijkt de oorzaak dat de geüpdatet metavelden pas worden opgeslagen nadat de index is gegenereerd.

Laat maar weten of mijn aanname goed is, dan duik ik erin.

Dit zal dan andersom ook zo werken, stel je past het kringveld aan, dan wordt deze voor een tweede keer opslaan nog op de oude waarde gevonden.

Dit klinkt als een heel aannemelijk scenario inderdaad, hopelijk helpt dit voor de verdere analyse!

1 like

@kroes, ik kan het helaas toch niet reproduceren, mijn aanname lijkt niet goed te zijn.

Kan het zijn dat de de ledenlijst al een keer is opgehaald voor het bewerken? Die wordt niet vernieuwd na het updaten van een gebruiker, maar is gecached.

Dat zou ik niet durven zeggen… Ik weet ook niet hoe lang dit al zo staat en wat dus de aanleiding kan zijn… kan het ook misgegaan zijn bij samenvoegen?

Als ik 48472 opzoek, zie ik wel dat het al een tijd is geleden dat deze gebruiker is bijgewerkt (vorig jaar). Het kan een bug zijn die er inmiddels uit is. Het kan ook misgegaan zijn bij het samenvoegen inderdaad, dat is een goede.

Bedankt voor het uitzoeken in ieder geval, hopelijk is het nog een bug die inmiddels opgelost is… Heb het nu in ieder geval opnieuw opgeslagen, dus staat alles weer goed.