'Zomaar' Andere kerk...

Hallo,
Sinds gisteren krijgen sommige leden van onze Morgensterkerk ‘zomaar’ het inlogscherm van de Singelkerk… Bekend?

Afgelopen week moesten bij ons ook veel gebruikers “even opnieuw inloggen”, maar dat valt niet altijd mee. :grimacing:

Ten eerste openen gebruikers per ongeluk wel eens de verkeerde kerk uit de lijst, inloggen daarna lukt dan natuurlijk niet. Oplossing is om via “meer…” naar "uitloggen/andere kerk kiezen te gaan.

Soms staat de eigen kerk niet bovenaan de lijst van kerken. Wanneer de app toegang heeft tot de locatie van de gebruiker, staat de dichtsbijzijnde kerk bovenaan. Het kan natuurlijk zijn dat de kerk het dichtsbij niet de kerk is waar je lid van bent. Waneer de app geen locatietoegang heeft, zal de gebruiker even in de lijst moeten scrollen naar de eigen kerk. Even opletten dus…

Dan loopt men nog wel eens aan tegen een vergeten wachtwoord of dat men niet meer weet met welk emailadres ze toegang hebben, en kiezen voor de wachtwoord vergeten optie. Outlook / live/ hotmail gebruikers krijgen nog regelmatig de bevestigingsmail in de spamfolder (wij nemen regelmatig actie bij Microsoft om dit te voorkomen), maar wijs de gebruikers daar even op.

Al met al zaken die een beetje buiten chrch om liggen.

@voorstad Beste Eelco,
Ik heb het idee, dat het bij ons net iets anders ligt: veel leden hoeven nooit in te loggen bij de chrch-app, omdat hun smartphone bij aanzetten een code vraagt. Zij klikken slechts het icoon van de app aan. Maar nu moesten ze toch inloggen… maar… allemaal bij de Singelkerk in Utrecht. En dat vind ik dan weer bijzonder… als er dan een keer, om wat voor reden dan ook, opnieuw ingelogd moet worden, dan in de eigen Morgensterkerk, dat zou dan logischer zijn…
Dus de vragen zijn: 1.hoe komt het dat er nu ‘zo maar opeens’ ingelogd moet worden? en 2. waarom krijgen al deze mensen dan voorgesteld om specifiek bij de Singelkerk in te loggen?

Deze problemen zouden weleens te maken kunnen hebben met een Google Chrome update. Deze is bij ca 50% van de gebruikers uitgevoerd en daarna door Google stopgezet wegens problemen met het ophalen van app-data.

Je kunt het nalezen op: https://tweakers.net/nieuws/161202/google-pauzeert-chrome-79-update-op-android-wegens-bug-die-appdata-verwijdert.html

1 like

@Efkasoft, dit lijkt me inderdaad zeer waarschijnlijk!! Bedankt voor het melden :+1:

Alle gebruikers die hier tegenaan lopen zouden dus op Android met Android System WebView versie 79.xxx moeten zitten:

(Settings < Apps < Android System WebView)

Ik wel in ieder geval.