Activatie e-mails komen niet aan op mailadressen van microsoft

Met enkele tests op mailadressen eindigend op hotmail.com en outlook.com blijkt dat de activatie e-mails niet aankomen. Bij invullen van een ander mailadres komt de activatie e-mail wel aan. De mail komt niet in de spambox. De beheerder krijgt wel een melding dat de persoon zich heeft aangemeld, maar de persoon zelf dus niet. Een test met grote partij google (gmail) komen de mailtjes wel aan.

Afzender van activatie e-mail

E-mail vanuit chrch wordt afgeleverd bij Microsoft, zie ik in de logbestanden. Helaas hoor ik het vaker dat mail niet aankomt of in ieder geval niet gevonden kan worden (alleen in het geval van Microsoft-adressen). Ik heb https://support.microsoft.com/en-us/getsupport?oaspworkflow=start_1.0.0.0&wfname=capsub&productkey=edfsmsbl3&locale=en-us&ccsid=635611717755428181 ingevuld, maar ik weet niet of het helpt aangezien er geen foutmelding is. De mailconfiguratie lijkt verder ook goed. Even afwachten of mijn melding wordt behandeld. En anders wellicht overstappen naar een externe mailprovider.

We have completed reviewing the IP(s) you submitted. The following table contains the results of our investigation.

Conditionally mitigated
37.97.168.158
Our investigation has determined that there are no active blocks against these IP(s); however, some messages were filtered. We have confirmed that these IP(s) are eligible for conditional mitigation, but may be subject to low daily email limits until they have established a good reputation. Please note that this mitigation does not guarantee that your mail will be delivered to a user’s inbox.

Mitigation may take 24 - 48 hours to replicate completely throughout our system.

@peterarends, zojuist een test gedaan met een outlook.com adres en die komt binnen. Wel in het vakje ‘ongewenste e-mail’, maar hij komt tenminste binnen. Eerder vandaag kwam er helemaal niks. Je actie heeft nu al enigszins effect gehad, waarvoor dank.

1 like

Helaas is er weer wat gedoe (geweest) met Microsoft-adressen, maar zou binnen twee dagen opgelost moeten zijn.

Unfortunately, messages from […] weren’t sent. Please contact
your Internet service provider since part of their network is on our block
list (S3150). You can also refer your provider to
http://mail.live.com/mail/troubleshooting.aspx#errors.

We have implemented mitigation for your IP and this process may take 24 - 48 hours to replicate completely throughout our system.

Update: mail komt weer aan.

En het is weer raak met de Microsoft-adressen. De reminders zijn helaas ook niet aangekomen vanmorgen. Ik heb contact opgenomen.

Helaas geeft Microsoft aan dat we niet in aanmerking komen voor “mitigation” zonder de reden te specificeren. Ik ga de mail te laten lopen via TransIP’s mailservice om te kijken of dat beter gaat. Dit gaat waarschijnlijk begin volgende week lukken.

1 like

En weer, hopelijk is het snel opgelost.

Update: e-mail komt weer binnen.

Wij hebben ook weer een probleem met een hotmail adres. Er komt geen bevestigingsmail aan, ook niet in de spam.

Ik krijg 'm gewoon binnen op hotmail, gaat er niet iets anders mis?

Wat zou er anders nog mis kunnen gaan? De gebruiker heeft al zijn mailboxen (spam, etc) nagekeken, maar het bericht is nergens binnengekomen. Hij probeert het al enige tijd.

De meest voor de hand liggende die mis kunnen gaan die ik me kan bedenken: een typo in het e-mailadres, toch niet goed gekeken hebben in de spamfolder en het e-mailadres / een eerdere email per ongeluk als ongewenst aangemerkt hebben zodat er een persoonlijke blokkade is.

Wellicht komen er meer meldingen.