[beantwoord] Juiste collecte doel tonen op de zondag van de collecte

Het is mij niet helemaal duidelijk hoe ik de datum moet zetten voor de verschillende collecten.
Ik dacht dat ik het goed had. Maar als ik op de zondag de collecte wil doen dan wordt het verkeerde doel getoond…

Als ik op zondag 8 april een Algemeen doel heb en op zondag 15 april Zending als doel heb, welke datum moet ik dan invullen?

Hoi Marcel,

De collectes lopen van zondag tot zondag,*, vanaf de datum die je ingeeft.

Je kunt collectes op 2 manieren vullen: je kunt ze eenmalig inladen via het .CSV formulier, waarmee je ook de agenda vult, zie ons voorbeeld.

In de admin kun je deze collectedoelen en data zien en/of handmatig invullen met het formaat yyyymmdd. Dus bijvoorbeeld:

20180603
20180610
20180617
20180624
20181202
20181209

  • @peterarends ben benieuwd hoe we dat gaan oplossen wanneer zevendedagsadventisten de chrch app gaan ontdekken :grinning::grin::innocent:

@voorstad. Hoi Eelco wat bedoel je met en/of? is er een optie om de Admin niet handmatig te hoeven vullen en te relateren aan de agenda. En wat gebeurt er met goede vrijdag, hemelvaartsdag, bid- en dankdag? (alle dags adventisten :slight_smile: )

@Assenpeelo, wat ik bedoel is dat je de collectegegevens eenmalig in kunt inladen via het rooster. Met eenmalig bedoel ik dat wijzigingen via admin gaan.

Hoe dat met tussentijdse collectes gaat weet ik eigenlijk niet. Ik zeg ook wel zondag tot zondag, maar wellicht gaat het van datum tot volgende datum, maar dat heb ik nog nooit getest. Wij collecteren alleen op zondagen :rofl:

Ik zou zeggen: gewoon even testen.

P.S. Wanneer denken jullie live te gaan? Jullie zijn al even bezig toch?

@voorstad, ik bedoel dat ik nu vanuit een collecterooster zowel de agenda (csv) en de admin collectes vul. Nog niet live, problemen met inzet van iemand met ICT skills. Maar nu eindelijk gelukt en gaat binnenkort ook meedoen in de community.

1 like

Collecte ongemak, wij hadden een project collecte die elke week verscheen zonder dat er een datum in het veld voor de data stond. Hoe is het mogelijk. Nu bij een nieuwe datum ontdekte ik dat er een spatie in het veld stond. Dus check op ‘white space’ voor de gebruiker of ontwikkelaar?

Om in ieder geval op de zondag van het collecte doel, ook de collecte in beeld te hebben, heb ik nu 2 data ingegeven. Voor de collecte van afgelopen zondag heb ik nu
20180423 en
20180430
aangegeven.