Voorbeeld rooster google sheets

Ik had nog beloofd om ons rooster als voorbeeld te delen met jullie:

In tab 1 staan de verzamelingen van tab 2 en tab 3 (die bij ons door verschillende roostermakers beheerd worden). In tab 4 staan de namen. Dit versnelt het roosteren en voorkomt typfouten.

Ik hoor graag jullie ervaringen en suggesties.

Dank @voorstad! Ik dacht eerst even dat je de namen had laten staan. :stuck_out_tongue:

Hartelijk dank,

Ik heb de sheet gisteren gebruikt, naar onze wensen aangepast en de agenda is nu ingevuld. Het werkt prima.

1 like

Mooi bestand. Dit voorbeeld gaan wij zeker gebruiken om ons eigen document te stroomlijnen!

1 like

Ik heb vandaag een bestand gemaakt dat aan onze wensen voldoet. Alleen lukt de synchronisatie niet. Wat doe ik verkeerd? Hier is een kopie van het bestand. https://docs.google.com/spreadsheets/d/1YpqurntR22g5DWyyHv3t1rFHnzza9dO_zFxJb5nFPeY/edit?usp=drivesdk

Je gebruikt niet de CSV-export zoals beschreven op https://community.chrch.org/uploads/default/original/1X/81f7ae8f2d63497c2a2a998322e2c1a728a6c82a.pdf, ben ik bang.

okee, nu heb ik dat wel gedaan maar de nieuwe data zie ik nog steeds niet verschijnen, ook niet na het vernieuwen van de feed. ligt het aan de formules in de excelsheet? Of omdat er veel lege vakjes zijn? Of kloppen de titels niet? Ik kom er nog niet achter…

Jan, bij ons werkt de sheet probleemloos. Het moet echt ergens in je sheet instellingen zitten. Vergelijk de instellingen en controleer goed of tab 1 van de sheet te benaderen is door iemand met de volledige link.

En anders eenvoudig beginnen met een simpele sheet met 1 tab en weinig data…

Het lukt nog steeds niet. Ik heb de csv link geprobeerd, wat bedoel je met of tab 1 te benaderen is? zal de sheet vereenvoudigen en dan langzaam uitbreiden om te ontdekken waar het mis gaat. bedankt zover.

Okee het is gelukt! De fout was dat de titels van de kolommen verwijzingen waren naar andere tabbladen.toen ik dit veranderde in gewone tekst werkte het wel!

Jan, mooi dat het werkt.

Wat ik bedoelde met tab 1 is het volgende: De eerste tab is het uiteindelijk samengestelde rooster zoals het geimporteerd wordt in chrch. Dit is de tab die gedeeld moet worden voor chrch.

Tab 2 en tab 3 zijn separate deel-roosters, die door verschillende personen bijgehouden en waarbij alleen die desbetreffende tab door die personen gewijziged kunnen worden. Deze gegevens worden dan automatisch samengevoegd in tab 1. De kolomhoofden ook (!) . Geen idee waarom dat bij jou ervoor zorgt dat het niet meer werkt.

Tab 4 is “instellingen” pagina, waar de bemensing van de teams en de namen van personen in staan,. zodat er veel; minder typwerk is en veel minder kans op typfouten.

Is het ook mogelijk om meerdere agenda’s afzonderlijk van elkaar te draaien in de app? Of komt alles onder de tab “agenda” terecht?

Is het bijv. mogelijk om het rooster van het muziekteam in een aparte kanaal te zetten of iets dergelijks?

Je vraagt dus eigenlijk of een type verbinding “Google Docs sheet csv export” gekoppeld kan worden aan een gewoon kanaal. Interessant idee, heb ik eigenlijk nog niet uitgeprobeerd.

Hebben jullie al gekeken wat er dan gebeurd?

Ja heb ik geprobeerd. Zie dan geen rooster verschijnen. Zou wel leuk zijn inderdaad.

Is niet mogelijk. Op termijn moet de agenda wel persoonlijk worden, bijvoorbeeld op basis van welke groep je lid bent.

1 like

Ik heb de voorbeeldsheet gebruikt https://docs.google.com/spreadsheets/d/1w1CM2AT6qgvj8CvxEbs2AM4AXkKmaJyWbLj1sHg_bfo/edit?usp=sharing
Heb een Verbinding gemaakt genaamd Rooster, maar na het uploaden zie ik nergens in de app iets verschijnen wat Rooster heet. Waar zouden deze gegevens nu in de app moeten staan?

@eddy Heb je de verbinding ververst? Zie je “verbinding succesvol geüpdate” in de rechter bovenhoek? Heb je de verbindinging het type ical_feed gegeven?

Kopieer de link en gebruik deze onder Verbindingen > Toevoegen. Kies voor Google Docs sheet csv export als type verbinding. Laat het Kanaal leeg.

Bovenstaande staat in de documentatie. Heb hem nu als een Ical gezet en ververst. Staat nu al een half uur rond te draaien zonder dat er verder iets gebeurt.

Excuses, ik keek verkeerd. Google .CSV natuurlijk…!

OK, weer gewijzigd. Verbinding succesvol geupdate. Maar kan niet zien waar hij nu staat. Moet hij nu tussen de Agenda items staan? Ik zie daar niets verschijnen.