Voorbeeld rooster google sheets

Moet inderdaad in de agenda komen. Heb je de datum, tijd en naamvelden in exact hetzelfde formaat in tab 1 staan? Heb je de 1e 3 koppen hetzelfde gelaten, of heb je daarin iets gewijzigd?

En ik neem aan dat je in de app even ververst (scherm omlaag trekken)…

Heb de URL gekopieerd en geplakt. Niets gewijzigd.

Dan zou ik in ieder geval nog een label toevoegen op een datum na vandaag. In mijn voorbeeld lopen die tot eind 2017. Eerste 3 velden (date, time en label) moeten gevuld zijn …

Heb nu een eigen sheet gemaakt en gevuld met een datum van 2018-04-22 maar er verschijnt niets in de agenda. Hij blijft bij het verversen ook eindeloos ronddraaien. Had gehoopt dat het allemaal wat makkelijker zou gaan…

Kun je het voorbeeld delen? Als ik me niet vergis, moet de sheet de headers date, time en label hebben met daaronder de data. De rest is vrij invulbaar.

Even doorzetten Eddy, zo gecompliceerd is het nu ook weer niet. Gaat lukken!

Pff…het is gelukt! Wat me nog niet lukt is om een URL in een veld te plakken waarop je in de app kunt klikken. Misschien hier ervaring mee?

1 like

Zie je wel!

Je andere vraag over URL’s is een ander onderwerp, laten we dat even ineen apart topic bespreken, dan houden we de onderwerpen bij elkaar…

Apart topic: https://community.chrch.org/t/url-in-google-docs-spreadsheet/459

Verder status “beantwoord”

Subject Start Date Start Time End Date End Time All Day Event Description Location Private
0 0
0 0
0 0

Dit is kort gezegd ons rooster dat ik in Excel maak:

  • Subject: kerkdienst of andere activiteit
  • Start/end date/time: spreken voor zich, neem ik aan
  • All day: 1 = ja, 0 = nee
  • Description: hier voeg ik alle dienstdoende mensen in bij kerkdiensten, of de beschrijving van de activiteit
  • Location: volledige adres, zodat Google een stipje op de kaart kan zetten (bij andere exports, bij de app CHRCH wordt enkel “locatie: Dorpsstraat 1, 1111AA Ons Dorp” laten zien)
  • Private: 1 = ja, 0 = nee

Als .csv exporteren en importeren in Google Calender
(Soms om mij onverklaarbare redenen gaat het toch niet goed met importeren en dan plak ik de tabel in Google Documents en importeer ik die - en dan gaat het wel)
Als alles maar in Google Calendar staat, gaat eigenlijk alles wel goed…

1 like

Indien alles in Google Calender sta, vul ik pas de links aan.
Het zou ook al kunnen bij description als je nog met Excel bezig bent, maar Excel is me nogal eens te eigenwijs met email- en link-afhandeling.

@pgneede, Bij invoering van een e-mailadres of link kun je daarna op Ctrl-Z tikken om de opmaak te veranderen. Ook kun je één of meer cellen selecteren en dan rechtermuisknop kiezen en vervolgens voor “hyperlink verwijderen”.

1 like

Ik heb het bestand gedownload en probeer het nu in te richten naar onze situatie.
Het lukt me echter niet om een kolom een andere naam te geven op het tabblad “van alles rooster”. Ik heb Instellingen!A25 een andere naam gegeven. Deze naam moet volgens mij ook terugkomen in “van alles rooster!Q1”, maar dat lukt niet.

Vriendelijke groet,
Guido van Harten

Dat weet ik, ik zou ook de cel kunnen definiëren naar (platte) tekst maar daar kom ik meestal net te laat achter…

@voorstad, In de verborgen rijen van “van alles rooster” staan (volgens mij) nog niet-gefingeerde namen.

Voor onze reguliere website staan de voorgangers in een Google Agenda die wordt ingelezen in de website. Het zou mooi zijn als deze data ook kan worden ingelezen in CHRCH.

Je kunt naast de google sheet ook een ical (google calendar) inlezen in de agenda. Je mist dan alleen de functionaliteit om het rooster en de reminders te laten zien. Dat kan alleen via de google sheet.

Bij de verbindingen:
image

2 posts were merged into an existing topic: [afgerond] ICal/Google calendar integratie

Ik ben benieuwd naar wat ik fout heb gedaan: ik heb de Google sheet aangepast aan onze situatie en zie geen gevulde agenda in de app verschijnen.
De CSV die in Verbindingen wordt genoemd, begint met:

date,time,label,eindtijd,voorganger,ouderling,collecte I,collecte II,collecte III,Koster,voorlezer,beamer,camera,Vergaderingen,Leiding 0-2 (1),Leiding 0-2 (2),Leiding 0-2 (3),Leiding Lammetjes (1),Leiding Lammetjes (2),Leiding Lammetjes (3),Leiding Schaapjes (1),Leiding Schaapjes (2),Leiding Schaapjes (3),Leiding Schaapjes (4),Leiding 7+ A (1),Leiding 7+ A (2),Leiding 7+ B (1),Leiding 7+ B (2),Leiding Op weg (1),Leiding Op weg (2)
2019-03-04,20:00,vergadering,Kerkenraad met Diakenen,
2019-03-07,20:00,vergadering,Kerkenraad met Diakenen,

Wat heb ik fout gedaan bij het aanmaken van de sheet?

Vriendelijke groet,
Guido

Opgelost via pm… (tijdnotatie en export as csv)

Ik ben benieuwd wat jullie in het veld label zetten…
“vergadering” of “eredienst” staat zo saai…
Voor volgende week woensdag kan ik er wel “Biddag voor gewas en arbeid” neerzetten, maar verder reikt mijn fantasie even niet…