Voorbeeld rooster google sheets

Zoals je kunt zien in het voorbeeld, zetten wij in het label de naam van degene die voorgaat… Is iets minder saai ;-).

Op het tabblad “Overview” zijn de eerste drie kolommen (date, time en label) verplichte kost.
Op het tabblad “dienstenrooster” kom ik ook de kolom label tegen, maar is die ook verplicht?

Ik probeer het tabblad “Overview” zoveel mogelijk geautomatiseerd gevuld te krijgen, waarbij ik denk aan de inzet van verschillende spreadsheets die bijgehouden kunnen worden door de diverse roostermakers.

Vriendelijke groet,
Guido

Het hele idee van ons voorbeeldrooster is dat je verschillende roostermakers toegang geeft tot een enkele tab, en dat de data dan samengevoegt worden in de eerste tab (de tab die uiteindelijk ingelezen wordt in chrch, alleen toegankelijk voor de beheerder van de sheet). In de laatste tab zit een systeem om namen beschikbaar te maken via een dropdown in de andere tabs en om vaste teams in 1x in een rij te plaatsen. Dit alles om zo weinig mogelijk werk te hebben en zo weinig mogelijk fouten te maken.

Speel eerst eens met het voorbeeld zou ik zeggen. En doe dat direct in Google Drive. Ik weet niet of alle functies 1 op 1 werken in Excel.

Het is maar een voorbeeld van hoe wij het opgelost hebben. Het staat je vrij om zelf iets te bouwen. De eerste 3 kolommen zijn wel vast, wijzig daar niets aan. Maar dat staat ook in de documentatie dacht ik.

Je schreef dat in de google sheet ook een google calendar kan worden ingelezen. Ik heb van alles geprobeerd, maar het lukt me nog niet.
Uiteraard heb ik bij Verbindingen wel de iCal-feed van de Google-agenda staan. Deze heet Kerkdiensten. Nu moet ik de link naar die verbinding opnemen in de agenda. Maar hoe?

Vriendelijke groet,
Guido

https://support.google.com/calendar/answer/37118?hl=nl legt de stappen van Google sheets naar Google calendar.

Zijn de data private wellicht?

@pgneede, nee de data is niet private. De data staat ook op onze website.
Mijn vraag gaat niet over de gegevens van Google sheets naar Google Calendar, maar juist omgekeerd.
In Google Calendar kan ik een iframe-code genereren. Kan ik die code ook integreren en hoe maak ik die dan zichtbaar?

Vriendelijke groet,
Guido

https://www.youtube.com/watch?v=iQobLcGmGLA legt de route andersom uit.

Ik heb een script gevonden dat de gegevens uit de Google Calendar inleest in een sheet. Deze gegevens zijn daarna te gebruiken in het overzichten-sheet. En… het werkt.
Voor een goede werking is het dan wel nodig om in het rooster bij Bestand - Spreadsheetinstellingen de juiste tijdzone in te stellen, anders beginnen de kerkdiensten 's nachts :smiley:
Nu wil ik nog kijken hoe de updates uit de Google Calendar in de rooster-spreadsheet moeten worden ververst.

Wellicht handig voor een ander om te vermelden welk script gebruikt is? (Welke site het stond etc.)

@pgneede, ja dat is zeker mijn bedoeling. Ik ga jullie niet blij maken met een dode mus.
Ik schreef daarom ook dat ik nog ga kijken hoe de automatische verversing gaat.

Om een en ander overzichtelijk te houden, denk ik dat het verstandig is dat ik hierover een nieuw topic start. Zie hier.

Ben benieuwd, waarvoor dient de kolom; ‘vakantie’? in de voorbeeldexcel.

De “vakantie” kolom is een overblijfsel uit onze preekroosterplanner. Dan weten we wanneer onze voorganger op vakantie is :slight_smile:

Gooi ik hem eruit :slight_smile: