chrch app update 2023-1

Zoals je in de nieuwsbrief kon lezen, werken we aan een nieuwe versie van de app. Je kunt aangeven waar we aan mogen werken. Wil je dat chrch structureel twee keer per jaar een update krijgt, doe dan mee met de onderhoudspoule. Waar gaan we aan werken?

Ik reageer hier. Onder het ‘aangeven waar we aan mogen werken’ staat alleen correspondentie van 2022… (oude berichten dus). Als mijn reactie hier ongewenst is, verwijder hem gerust.

Ik zou het makkelijker maken (in bulk) updaten van gebruikers wel waarderen… (ik durf dat nu niet eens te doen… te grote onzekerheden, maar dat kan mijn gevoel zijn).

Als 2e… maar zeker niet minder belangrijk… collectes gemakkelijker invullen. Nu onhandig als er op zondag een collecte is voor doel x, en op goede vrijdag of bid/dankdag voor doel y, de chrch App altijd alert moet zijn omdat je dit niet vooraf kunt invullen.

Als 3e… een smoelenboek (wie doet welke taak) als toevoeging op de huidige ledenlijst… integratie met de gemeentegids. Het zou handig zijn als je een ‘wie doet wat’ zodat je snel een overzicht met ‘jeugdwerkers’ kunt vinden, of alle betrokkenen bij ‘evangelisatie’. Hoe dit vormgegeven moet worden, dat wordt een uitdaging, maar het zou een mooie toevoeging zijn.

Tot slot… ik begrijp niet dat er na alle jaren nog steeds geen door chrch gefaciliteerde button in de app mogelijk is met een directe link naar je live audio of videostream. Als het niet komt, we hebben de link al in een kanaal staan, dus gemeenteleden weten hem bij ons wel te vinden. Maar als er een keer een centrale plek in de App ontstaat waar ruimte is, dan zou ik deze functionaliteit aanbevelen.

Tot slot… het gaat mijns inziens enorm goed met de huidige app. Jij/jullie mogen trots zijn op de resultaten van de vorige update die met input van velen in deze community en actieve testgroepen tot stand in gekomen. Ik geniet er nog wekelijks van de meest storende bugs die na de update echt weg lijken zijn… Ga zo door!

2 likes