Opstarten van een onderhoudspoule

Beste beheerders van de chrch app, :bangbang:

In februari vorig jaar is de laatste update van de chrch app geweest (update februari 2022). Door een kleine investering van Bethel Drachten is heel gericht een aantal functionaliteiten toegevoegd. Dit werkte erg prettig.

Dit bracht mij op het idee om deze werkwijze breder te trekken. Ik vroeg mij af: Kunnen we met een aantal kerken (met relatief veel gebruikers) een onderhoudspoule beginnen? Ik heb dit voorgelegd aan Peter en hij is akkoord met het volgende plan.

Het idee is om een meer Agile-Scrum manier van werken te introduceren.

We creëren een backlog met daarop user stories van gebruikers. (Voorbeeld). Daar worden dmv een refinement sessie details aan toegevoegd en vervolgens door Peter beoordeeld en de zwaarte ingeschat. (tijdsinspanning, complexiteit, risico etc)

Daarna bepalen de deelnemende kerken welke stories worden opgenomen in de eerst volgende sprint.

Een sprint wordt een periode van vier weken met in die weken regelmatig (minimaal 1-2x per week) overleg. Het doel is om na de sprint een nieuwe versie van de chrch app te hebben met de nieuwe functionaliteiten.

Hopelijk lukt het om met een aantal deelnemende kerken voldoende aantal uren te kunnen betalen om twee keer per jaar (voorjaar/najaar) een sprint te kunnen uitvoeren. Uiteraard alles in overleg dit is alleen hoe ik het voor me zie.

Dit bericht is bedoeld om een eerste behoefte te peilen. Lijkt dit jou een werkwijze waar je je in kan vinden, overweeg je misschien om mee te doen of heb je vragen, laat dan een bericht achter. Afhankelijk van de reacties kijken we verder. Op vrijdag 24 februari maken we de balans op.

2 likes

Helaas is er op dit bericht niet het aantal reacties gekomen waar ik op had gehoopt. Dit zou dan betekenen dat er geen animo is voor het verder doorontwikkelen van de app in deze vorm? Ik ben benieuwd naar je reactie en ik hoor graag hoe we dan wel het onderhoud kunnen borgen/organiseren.

Hoi @otmar, volgens mij heeft @peterarends ondertussen contact met je opgenomen.