chrch app update 2024-1

Dank voor je melding @jeemka, allemaal op Android? En als ik het goed is, werken de andere velden ook? Gemeentegids en privacystatement?

Inderdaad alles Android. Andere gemeenteleden melden het probleem ook. Via knippen en plakken kan we een bericht worden geplaatst. Gemeentegids en Privacy werken goed.

Tijdelijke workaround: op de desktop werkt het wel.

Ik heb de bug gevonden en lokaal werkt het weer. Ik probeer snel een update te doen naar live/app stores.

Dit is toegevoegd.

Dit zou opgelost moeten zijn.

Je kunt nu typen en klikken en kiezen, wat je voorkeur heeft.

In de webapp is dit opgelost. De update is naar Google toe voor een review en dan hopelijk snel in de Play store. Geldt trouwens ook voor bovenstaande punten, alleen op web zijn ze voor nu geĂŒpdatet.

Als het goed is, staat de update inmiddels in de Play store.

Yep. Werkt weer goed, bedankt!

Tof dat het zo snel wordt aangepakt, bedankt!
We gaan weer verder testen

Nog een puntje / verzoek: Iedereen moet opnieuw inloggen en daarbij komt het voor dat door autocorrect het ingevulde mailadres aan het einde een spatie heeft - dan wordt het niet herkend en krijgt de gebruiker de boodschap “geen geldig emailadres”. Spatie strippen kan helpen in aantal hulpvragen :-).
Op andere punten gaat het nu goed, bedankt, is dit nog steeds de beste plek om eventuele nieuwe puntjes over de update te melden?

Het ‘samenvoegen’ van een nieuw aangemelde gebruiker met een bestaande registratie gaat met de App die ik gebruik prima, maar online best ‘opmerkelijk’. Ik denk een ‘css’ probleem. Als je een gebruiker wilt selecteren om samen te voegen lijkt die zodra je er met de muis op wilt gaan drukken te ‘verdwijnen’. In werkelijkheid vermoed ik dat de css de tekst ‘onleesbaar’ maakt want als ik toch klik, komt er wel resultaat.

Ik weet niet hoe ik het moet uitleggen
 denk met zelf proberen, dit wel gereproduceerd kan worden via de online admin omgeving.

Ik dacht ‘ik moet iets oplossen’ maar het lijkt om een hikje in het platform te gaan?
In de kanalen welke via feeds (youtube, mogelijk ook anderen) worden binnengehaald, verschijnt ineens een ‘1’ in het scherm. Zowel in de App, als online. Via chrch - chrch zie ik de ‘1’ niet maar via de App en online via de normale (actuele) omgeving wel. Zie screenshot. In twee kanalen zie ik dit fenomeen ontstaan, waarbij opmerkelijk is dat het item waar het om gaat pas 3 jaar geleden voor het laatst gesynchroniseerd is. Ik denk dat chrch gewoon ten onrechte een ‘1’ laat zien.

Ai wat jammer, ik had dit ondervangen (dacht ik).

Goede suggestie, heb ik direct toegepast.

Ja, we zijn nog niet live (iOS nog niet), als hij er helemaal is, zal ik dit topic wel sluiten. Zo lang mag het hier, dank!

Dank je, inderdaad een css-probleem! er zat een type in de css class die toegepast moest worden. Nu wordt ie mooi de kleur van je omgeving met leesbare witte tekst (online).

Gek inderdaad, opgelost! (online)

Ik weet niet of het voor iedereen is eigenlijk, zelf had ik het en 3 anderen dus ik had misschien een te heftige extrapolatie gedaan.

Onder Account staan de kopjes Tegoed opwaarderen en Betaal- en Geefgeschiedenis. Geven is echter niet aangevinkt als zichtbaar.

Dank je @jeemka, neem ik mee.

Voorheen kon ik beperken (meen ik :slightly_smiling_face:) wie er een bericht mag schrijven in een bepaald Kanaal. Ik kan dat niet meer vinden. Het gaat om beperken tot beheerders.

Peter, dit vinkje is ‘verdwenen’ en alleen nog zichtbaar in de oude omgeving
 De melding dat er iets ‘kwijt’ is klopt dus.

1 like

Voordat ik Samen geloven in Zutphen ga lanceren naar de kerken test ik nog even de inlogprocedure met een testgebruiker. Dat gaat op zich goed. Echter krijg ik als beheerder geen melding daarvan.

Er wordt in deze versie onderscheid gemaakt tussen een nieuwe gebruiker en eentje die al bestaat. Je alleen een e-mail als een gebruiker zich registreert of als een gebruiker haar account nog nooit is geactiveerd. Of krijg je die mails ook niet?

Je hebt helemaal gelijk, dit is in de webversie weer toegevoegd.

Dit is gerepareerd in de webversie inmiddels.

Het is inderdaad heel prettig dat er geen berichten meer komen als iemand zijn wachtwoord is kwijtgeraakt etc.
Maar ook met een nog niet eerder gebruikt e-mailadres (secretaris@geloveninzutphen.nl) krijg ik als contactpersoon geen bericht.
Wel zie ik alles in het dashboard.