Geen mails bij wijzigen wachtwoord

Ik hoor van meerdere gemeenteleden dat ze geen mails ontvangen wanneer ze op de wachtwoord vergeten link drukken. Mails worden ook niet ontvangen in de spambox. Het gaat bijvoorbeeld mis bij gebruiker met id 27717.

Kunnen jullie achterhalen waar dit mis gaat?

Kun je achterhalen of dit specifiek bij bepaalde providers (hotmail, outlook, gmail, etc) niet aankomt?

Van 2 gebruikers zie ik dat het hotmail/outlook adressen betreft. 1 van deze gebruikers geeft ook aan nooit spam te krijgen, wellicht iets van een mate van spamfiltering van microsoft?

We hebben in het verleden ook al eens problemen gehad met microsoft mail.

Als het inderdaad weer een probleem is daar, kan Peter misschien weer even contact opnemen.

Voor nu kun je als beheerder overigens eenvoudig een tijdelijk wachtwoord toekennen en de gebruiker laten inloggen en vervolgens het wachtwoord laten aanpassen. dan kan de gebruiker in ieder geval weer door.

Ik krijg gewoon mail binnen op mijn ms-testadres. Niet eens in de spamfolder voor de verandering.

Het staat al wel gepland om over te stappen naar een iets modernere mailserver waarop de configuratie ervoor zou moeten zorgen dat mail beter bezorgd wordt. Dit wilde ik alleen pas doen na het updaten naar chrch2 omdat een mailserver tijd nodig heeft een goede reputatie te krijgen.

1 like

Heb ze nu een wachtwoord gegeven welke gegeneerd is een wachtwoord manager, dus ze kunnen inmiddels weer inloggen.

Zou mooi zijn als dat beter gaat werken dan, tot nu toe valt het nog mee met aantal meldingen, dus zelf ww’s aanpassen werkt nog prima.

1 like

Ik heb tot nu toe 2 gebruikers (1x gmail, 1x outlook) gehad die aangaven geen mail (ook niet in spam) te hebben ontvangen. Lastig te controleren op afstand natuurlijk…

Sommige mensen werken met webmail en outlook, en soms zelfs nog een 3e variant… en al die verschillende omgevingen maken soms nog hun eigen mappen aan voor ongewenste mail. Zowel Prive als zakelijk heb ik bijvoorbeeld een map ‘ongewenste mail’ en een map ‘spam’. Ik vermoed dat het één lokaal geregeld wordt, en de ander bij de provider… maar hoe het ook zit… mensen checken soms één van deze 2 mappen en constateren dan soms te snel dat de mail er niet is. Vooral met kleine schermpjes is spam mail lastig te vinden, ik adviseer altijd een pc te gebruiken (ben van de oude stempel). Ik zelf heb 1 persoon geholpen die geen mail ontving… het ging daar om een gmail adres.