Groepen in chrch2

Groepen zijn een mooie toevoeging. Ik heb daarop nog wel een vraag/wens. Het is voor leden handig om te kunnen zien, wie er lid is/zijn van een groep. Nu kun je dat alleen zien als je zelf ook lid bent van de groep. Maar het zou ook prettig zijn als je dat kan zien wanneer je geen lid bent van een groep. Op die manier kun je als niet-lid gemakkelijk zien wie er bijv. lid is van het chrch-team, van de kosterij, het BHV-team etc. Is dat nog een idee om toe te voegen?

Goed ideeā€¦ maar, dit zal niet voor alle kerken in deze toepassing handig zijn verwacht ik. Ik zou het juist niet handig vinden in de vorm hoe wij de groepen gebruiken. Wij hebben leden zelfs ook verborgen voor leden die deelnemen in een groepā€¦ We willen de kanalen in groepen juist zoveel mogelijk overeen laten komen met de andere (normale) kanalen, en de groepsfunctionaliteit hoeft voor ons geen actieve rol. Daarentegen begrijp ik de wens welā€¦ ben dus wel benieuwd naar de visie van chrch.

Voor diegenen die de leden in groepen ook totaal willen verbergenā€¦ dat kan via een css code in het instellingen menu:

/* Zichtbaarheid voor leden TABblad Leden verbergen in groepen */
.userlevel-1 .group nav.tabs ul li:nth-child(2){
display:none;
}

Misschien kan chrch een tegenhanger van deze code maken welke het leden TABblad zichtbaar maakt voor alle leden (niet gasten) ook als ze geen lid zijn van de groep? Zo kan elke kerk zijn eigen functionaliteit forceren middels een css code?