In de chrch omgeving van de ichthuskerk in Soest hebben we via css een lettertype toegepast. We zijn bezig dit lettertype op meerdere locaties toe te passen en online op de computer werkt het ook bij chrch prima, zowel in de huidige chrch2 variant als de toekomstige preview variant. Echter, als we via onze telefoon (android) in de App, of via de webbrowser, onze omgeving openen, wordt het lettertype (lufga) niet geladen. Het lettertype draait ook op onze website en daar wordt die wel getoond via de browser van de telefoon. De chrch App blijft echter stug het standaard lettertype tonen. Is hier een oplossing voor?
Ter info, het is een lettertype welke niet standaard is, maar deze wordt via de css code automatisch geladen. Als we een test doen met onze eigen website (de url kan ik via privebricht delen als dat op prijs gesteld wordt, want het is een testomgeving) wordt het juiste lettertype getoond, ook vanaf een Android telefoon. Maar als we de url ichthuskerksoest.chrch.app gebruiken, wordt het lettertype niet getoond. Op de pc dezelfde handeling, wordt het lettertype wel getoond.
In Firefox op Linux werkt het ook standaard niet. Ik krijg in mijn browser console CORS errors.
Cross-Origin Request Blocked: The Same Origin Policy disallows reading the remote resource at [url verwijderd]. (Reason: CORS header ‘Access-Control-Allow-Origin’ missing). Status code: 200.
downloadable font: download failed (font-family: "lufga" style:normal weight:400 stretch:100 src index:0): bad URI or cross-site access not allowed source: [url verwijderd]
Je moet CORS-headers toevoegen: Access-Control-Allow-Origin en chrch toegang geven. Of makkelijker: iedereen. Als je een .htaccess kunt gebruiken bijvoorbeeld (niet getest, copy/paste van wordpress files getting cors error on subdomain | WordPress.org):
<IfModule mod_headers.c>
<FilesMatch "\.(ttf|ttc|otf|eot|woff|woff2|font.css)$">
Header set Access-Control-Allow-Origin "*"
</FilesMatch>
</IfModule>
Dat het in de ene browser wel werkt en de andere niet, heeft te maken met de implementatie van bepaalde veiligheidsmaatregelen en hoe strikt ze zijn.
@peterarends Bedankt! Dit was inderdaad de key! Het werkt nu bij mij, dus dan zal het bij de rest ook wel werken
Weet iemand wat de cache tijd is van het logo? Die is nu al geruime tijd bij gewerkt maar niet zichtbaar in de app, tenzij je de cache van de telefoon leegt, maar dat wil je niet voor alle gebruikers doen.
Over het logo (volgende keer liever een eigen topic ), dat zou moeten werken want aan de url die verwijst naar het logo wordt een timestamp toegevoegd van wanneer de instellingen van de kerk zijn aangepast. Het zou kunnen dat dit niet goed wordt geüpdatet, bijvoorbeeld doordat ie het logo mist omdat dit alleen een upload is en geen aanpassing in de database perse. Je zou kunnen kijken of je iets tekstueel in de instellingen kunt aanpassen en dan weer terugveranderen.