Moderatie berichten

Vanuit onze gemeente is er een wens voor actieve moderatie. Niet achteraf corrigeren, maar berichten die geplaatst worden goedkeuren voordat ze zichtbaar worden voor gebruikers en gebruikers hiervoor een notificatie krijgen. Is dit misschien een optie die jullie in de toekomst kunnen aanbieden?

Ik verwacht niet dat dit gaat lukken. Als er veel interesse is vanuit andere gemeentes kunnen we het natuurlijk overwegen, maar het gaat behoorlijk in tegen de oorspronkelijke visie voor chrch.

Misschien zie ik iets over het hoofd? Wat zijn de argumenten/gedachten hierachter?

Er is een lichte vorm van angst vs misbruik. Kerkenraad geeft aan verantwoordelijk te willen zijn voor de inhoud en als er dan een bericht geplaatst wordt die niet zou passen gebeurt dat op hun verantwoordelijkheid. Het lukt lang niet altijd om een bericht binnen enkele minuten te verwijderen, bijvoorbeeld als de beheerders net even aan het wandelen zijn, of in de kerk zitten… Vandaar dat de toevoeging van groepen hierin juist iets extra’s zou kunnen bieden… in groepen communiceer je direct net elkaar, in kanalen de optie tot moderatie…

Ik kan prima leven met modereren achteraf. Het zou een hoop spontaniteit wegnemen wanneer alles eerst goedgekeurd moet worden.

Ik kan me wel voorstellen dat je als moderator bepaalde gebruikers even zou kunnen pauzeren of tijdelijk bannen.