Nieuwe server voor chrch

Vandaag is chrch overgegaan naar een nieuwe en eigen server. Hierdoor is de app rond tweeën een kwartiertje iets minder goed bereikbaar geweest.

Voordeel van de migratie is de verbetering van de snelheid van de app en de veiligheid.
De server is een stuk kaler en werkt met een nieuwe webserver (Nginx met php7).

Één van de nadelen is dat de server opnieuw opgebouwd is en bepaalde dingen niet meer zo werkten zoals zou moeten. Zo werden in eerste instantie data en valuta niet goed weergegeven, konden afbeeldingen niet bewerkt worden en werkte de Excel-exports niet. Er zijn uiteraard applicaties en modules geïnstalleerd om dit allemaal op te lossen. Een ander nadeel is dat de data allemaal gekopieerd moest worden van de ene naar de andere locatie, voor zover ik het kan zien zijn de bestanden en database goed overgekomen.

Mocht je wat geks zien, laat het weten.

1 like

Het is inderdaad merkbaar sneller! Nice

Hoi, ik weet niet of het ermee te maken heeft, maar ik merkte bijvoorbeeld dat collecten die vanaf morgen actief zijn al om 22.00 uur zichtbaar waren. Mogelijk een instelling in tijd of tijdzone. Ik weet niet of het om 21.00 uur ook al was, maar begin van de avond in elk geval nog niet.

Heeft er niet mee te maken @hans, dat heeft te maken met [opgelost] Meer dan verwachte collecte regels in App en hou ik voor nu zo.