Trage laadtijd bij kanaal met veel items?

Sinds begin deze week duurt het ‘een eeuwigheid’ voordat ik een nieuw nieuwsbericht kan toevoegen in het kanaal “Nieuwsberichten”. In 53 secondes kom ik vanaf het kanalenoverzicht naar het kanaal “Nieuwsoverzicht”. Internet heb ik via glasvezel, met voldoende bandbreedte. Freedom had DDoS-aanvallen begin deze week, dus daar schreef ik het in eerste instantie aan toe.

Momenteel duurt het nog steeds lang; de genoemde 53 secondes zijn zojuist geklokt.

  • Wel heb ik een voorkeur voor een afwijkende browser Opera (nieuwste versie: 72.0.3815.400), maar ook met Chrome is het slechts een paar tellen sneller. Op Win10.
  • Het is bij andere kanalen, met minder items, beduidend sneller, dus:
  • Is er een maximaal aantal items / MB’s in een kanaal, of is er iets anders aan de hand?

(Ter info: in het Nieuwsoverzicht zijn 450 items. Hoewel ik het prettig vind dat er op deze wijze een archief is met alle activiteiten, wil ik de relevantie van bewaren best herzien)

Dank voor het melden @pgneede, ik zal jullie kanaal gaan gebruiken als voorbeeld bij het optimaliseren. Dit gaat om de admin, gelukkig is de app zelf sneller.

Er is verder niet veel aan de hand, behalve dat het redelijk wat items zijn en de items zelf niet altijd klein zijn. Zo zijn er afbeeldingen die in de html staan (dmv src="data:image...") en inline styling.

Ik merkte het zelf ook bij kanalen met veel items en het wordt verbeterd. Ik zou nog geen oude items verwijderen.

2 likes

Ik bemerk de traagheid ook tijdens het verwijderen van items is het bijna niet meer te doen aangezien dit 1 voor 1 moet. In mijn geval gebedspunten.
Is er niet een mogelijkheid in de nieuwe versie om voor de items een selectie box te maken voor de items die je wilt vewijderen?

Dit is lokaal opgelost en komt hopelijk in de komende weken online.

Ik merk vooral in de admin omgeving problemen. Kanalen met veel items duurt heel erg lang. Het betreft kanaal https://chrch.org/admin/#/channels/270 . Als dit al is/wordt opgelost is dat prettig. Zolang ik er in kom vind ik het niet erg wat langer te wachten trouwens. In de App zelf merk ik als gebruiker met dit kanaal helemaal niet dat deze traag is.

Sinds vandaag is de laadtijd in het admin-gedeelte weer als vanouds, super @peterarends !

Hier werkt betreffende kanaal ook weer snel. Fijn…

Dank voor de terugkoppeling. Ik ben nog niet helemaal klaar, hopelijk wordt het nog iets beter. Op maandag maak ik meestal de wijzigingen met impact, zodat eventuele bugs dan weer voor zondag boven water en gefixt zijn.

1 like

3 berichten zijn gesplitst naar een nieuw topic: Verspringen van items in kanaal bij scrollen + verwijderen van oude items