Verspringen van items in kanaal bij scrollen + verwijderen van oude items

Ook wij ondervinden een lange laadtijd bij ons kanaal Wijknieuws en als je aan het zoeken bent in de items dan verspringt het ook de hele tijd. Dit geeft bij gebruikers enige ergernis. Dit is als je kijkt via mobiel, maar ook via pc wanneer je gaat scrollen.

Wij hebben nu ook heel veel pagina’s met oud nieuws staan vanaf 2017 denk ik. Graag zou ik dit eens op willen schonen, maar is inderdaad geen doen als het per item moet. Is hier een andere manier voor? Ik heb het in de admin nog niet kunnen ontdekken.

@1217, bij mij laadt het kanaal snel als ik even kijk. Wel is het zo dat hoe verder je terug gaat in de tijd, hoe trager het wordt aangezien alle items tot dat punt in tijd geladen worden. Kun je beschrijven hoe dit kanaal gebruikt wordt en wanneer/hoe de ergernis start? Zoeken leden berichten op van jaren geleden bijvoorbeeld? Heb je een concreet voorbeeld? Dan kan ik beter meedenken.

Opschonen is inderdaad nog niet eenvoudig. Maar zou je willen opschonen, uit bovenstaande begrijp ik juist dat er naar oudere berichten wordt gescrolld? Wellicht wil je dat ook nog verder toelichten. Dank je.

Ja het kanaal laad wel, maar zodra je naar een bericht wil zoeken en dat is dan zeker niet heel ver weg in de historie dan lijken de berichten te ‘springen’ tijdens het scrollen.

Ik denk dat het komt, nu ik nog eens kijk, dat de foto’s nog per bericht aan het laden zijn en als je dan te snel wil scrollen en heen en weer gaat scrollen het mis gaat en het soms lijkt terug te schieten.

We scrollen dan wel naar oudere berichten, maar ook niet ouder dan een maand ofzo.

Onze predikant stoort zich hier enorm aan en heeft al eens gevraagd of de antieke berichten niet gewist konden worden. Heb geprobeerd uit te leggen dat dit een ontzettende klus is. Dus vandaar mijn vraag of er wellicht een eenvoudige manier is? Of is dit nog iets voor in de toekomst?

Eenvoudiger opschonen in bulk wordt eenvoudiger in de volgende versie. Ook gaan we zogenaamde “placeholders” op de plek waar plaatsen worden geladen tonen, zodat het verspringen niet of minder gebeurt.

1 like