Verjaardagskalender

Hoi @peterarends, nu je toch zo lekker bezig bent, zou je in een onbewaakt ogenblik ook nog een keer kunnen denken aan een verjaardagskanaal, met de naam en dag / datum waarop in de komende periode leden jarig zijn? Zou super handig zijn!

@Voorstad dat hoort wat mij betreft in de agenda en niet in een kanaal. Dus maak een mooie ical en plaats een :tada:voor iedere naam zodat er onderscheid is met andere evenementen. Mocht je het alsnog willen, maak een rss feed waar die info instaat. :slight_smile:

De data komt alleen niet uit een externe bron, maar rechtstreeks uit het chrch smoelenboek… Heb ik ergens de mogelijkheid om vanuit de chrch admin een RSS feed te halen, die ik dan weer in een kanaal kan inlezen?:smiley: En oh ja, wel afgeschermd vanwege de nieuwe privacy wet :roll_eyes:

chrch heeft een api die je kan gebruiken, alleen niet gedocumenteerd. Het is denk ik handiger als de de data uit Conscribo haalt en daar een rss-feed van maakt. Al heb je met rss geen beveiliging.

Het was meer als knipoog bedoeld, deze Conscribo -> chrch -> RSS -> chrch omweg. :wink:

Het blijft voorlopig dan dubbele administratie helaas. Een RSS feed met persoonlijke data uit Conscribo zie ik niet als een optie.

@niels heeft op basis van de gegevens van scipio-webservice zelf een verjaardagskalender gemaakt. Misschien dat jullie deze ook als ‘kanaal’ kunnen toevoegen gelijk op de homepage? Ik laat het even aan Niels over om zijn code offline te delen :). Het mooiste zou dan zijn als de homepagina een korte lijst laat zien met jarigen v/d dag en als je erop klikt dat hij dan een langere lijst met jarigen v/d week laat zien?

@voorstad ik heb bedacht hoe we dit toch handig kunnen aanbieden, je kunt een met api_key beveiligde ical-url krijgen met daarin de verjaardagen van de leden. Die kun je vervolgens weer koppelen onder verbindingen. Kan ik dit even bij jullie toevoegen om het te testen?

@peterarends: top! Graag…!

Staat erin @voorstad! Als het zo niet goed is, laat maar weten. Je kunt ook de koppeling zelf weer even verwijderen.

Waar vind ik die iCal-url @peterarends?

  • Update: gevonden bij de verbindingen. Kan 'm alleen niet aan een kanaal linken…? *

  • Update 2 *
    Ah, ik zie verschijnen in de agenda, tussen het nieuws en rooster. Dat werkt ( tijd erbij is wel wat vreemd), maar ik vind dit eerlijk gezegd niet praktisch. Ik dacht dat ze in een kanaal terecht zouden komen. Ik heb de verbinding daarom voor nu weer verwijderd…

Hoi hoi,

Is het al mogelijk om de tijd te verwijderen uit de verjaardagskalender of uit de agenda zodat iets de hele dag kan duren zoals een verjaardag?

Groet,

Marco.

Is nu aangepast, de tijdsaanduiding is niet meer zichtbaar in de agenda.

1 like

@Erik Hoe kunnen de kerken aan de api_key komen?

De api_key is te vinden op de pagina Instellingen → Overige helemaal onderaan de pagina.

De url voor de Ical_feed is:
https://api.chrch.org/api/v2/users/birthdays?api_key=HierMoetDeHeleLangeAPIKey
Dit geeft het volgende resultaat:

  • :birthday:Voornaam Achternaam (geboortejaar)

Ik heb nog wat extra opties toegevoegd:
Je kan kiezen tussen volgende opties:

https://api.chrch.org/api/v2/users/birthdays?showtype=age&api_key=HierMoetDeHeleLangeAPIKey

  • :birthday:Voornaam Achternaam (leeftijd)

https://api.chrch.org/api/v2/users/birthdays?showtype=none&api_key=HierMoetDeHeleLangeAPIKey

  • :birthday:Voornaam Achternaam
2 likes

@Corien Corien, die key heb ik heel snel verwijderd, dat is prive. Ik zal je even vertellen hoe je dit in moet stellen:

Sorry, ik heb het verwijderd.

Ik heb je een PB gestuurd.

Hoi,

Bedankt voor je PB. Ik heb de api Key gekopieerd en in een browser geplakt. Er gebeurd niks idd. Kan 1 van jullie misschien zien wat er mis is met onze api Key?

Alvast bedankt!

Groet Corien

Ik heb je PB geantwoord.

Het is gelukt! Dank voor het meedenken!

1 like